Nedostatok priestoru, bezbariérového prístupu a zanedbaný vzhľad celej stanice je len časť problému. Z momentálnych nájomcov stanice sa dá z pamäti vyloviť trafika, predajňa suvenírov, kebab, dve zabednené predajničky s balenými bagetami, nápojmi a alkoholom. Dnešná vlaková stanica v hlavnom meste mi pripadá ako vlaková stanica na predmestí malého mestečka v Indii. Predstavitelia Bratislavy, ktorých sme si doteraz volili sú neschopní riešiť relatívne jednoduché veci.

Podľa zákona o Hlavnom meste, „Primátor je oprávnený zúčastňovať sa na rokovaní vlády pri prerokúvaní otázok, ktoré sa týkajú záujmov a potrieb Bratislavy a predkladať vláde v týchto veciach samostatne vlastné návrhy“. Budovu „Hlavnej stanice“ vlastnia Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Primátor musí vyvíjať tlak na vládu, respektíve cez vládu na vedenie ŽSR, aby Hlavná železničná stanica mala charakter služieb 21. storočia, kde nájdete komfortný predaj lístkov, dostatočné miesta na sedenie, detský kútik, priestor pre odkladanie batožín, informácie o Hlavnom meste a Slovensku, hotel, reštaurácie, obchody, relaxačné miesta, biznis kútik s internetom, proste komfortné služby na úrovní pre našich občanov a turistov. Hlavná stanica musí zabezpečiť aj komfortné prestupovanie cestujúcich na mestskú a prímestskú hromadnú dopravu a parkovací garážový dom.